Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Hunnit Med Både Träning & Promenad

Av Heratorpets Vinja - 29 augusti 2010 23:54

Idag träffade jag Ingrid vid lunch på bruks för lite träning.

 

Vi började med att valla av en ruta för lite uppletande. 

Ingrid började med Allt-I som hitta alla sina galant   . Sen var det Vinjas tur, det gick lite blandat för henne idag. Vet inte om det var tillfällig sinnesförvirringCrazy 1 eller om hormonerna spökar för hon löper. För helt plötsligt visste hon inte vad LETA betydde  I Dunno så vi fick göra en synretning och då funka det   .

 

 

  

Ingrid och Allt-I på väg till rutan.

 

  

På väg ut.

 

  

Fort går det.

 

  

Och hitta saker gjorde hon också.

 

  

Allt-I på väg efter sin boll.

 

 

Ingrid är ju även hundvakt åt lille Cross och han fick också vara med och göra ett uppletande.

 

  

Cross redo att ut och leta.

 

  

Full fart ut hade han den lille gossen.

 

  

Och hitta den gjorde han också   .

 

  

Kamp med kennelmamman blev det när man kom in med saken.

 

  

Och lite godis måste man ju också få när man är duktig.

 

  

Om jag sitter fint kanske man kan få smaka lite till.

 

 

Sen var det dag för lite lydnad, både Ingrid och jag körde igenom hela programmet och stannade där vi behövde lägga lite extra krut.

 

För Vinjas del är det just nu framåtsändandet och krypet som måste få sig lite extra träning. Det finns att jobba på innan det är riktigt bra, om det nu blir riktigt bra någon gång Thinking.

 

 

Lite bilder från träningen blev det, självklart mest på Ingrid eftersom det var jag som hade kameran.

 

 

  

Framåtsändande.

 

  

Sakta delen.

 

  

Tunga apporten.

 

 

Här kommer en stil studie på när Allt-I hoppar över hindret.

 

 

  

 

  

 

  

 

 

  

Vinja med tunga apporten.

 

  

Med metall apporten.

 

  

 

  

Hopp över hindret.

 

  

Härligt väder hade vi, men regnet hängde i luften.

 

  

Min snygga flicka.

  

 

På kvällen sen så åkte Angie och jag till Kjula för att gå en promenad. Man tröttnar ju på att gå samma jämnt Sadly I Can't så vi tänkte hitta på en annan sväng idagWalking Dog.

Vi hade tänkt att gå en ca 7 km promenad, men eftersom vi inte hittar så bra i Kjula så fick vi chansa lite. Sen var vi ju tvungna kunna köra vagnen om lille Zäpo skulle bli trött i benen Falling Asleep . Tyvärr så började det mörkna lite fortare än vi tänkt oss så svängen blev bara ca 4 km. Men vi har sett andra möjligheter tills nästa gång Thumbs Upmen då ska vi gå lite tidigare så man hinner innan det blir mörkt.

 

 

Som sagt blev det ju mörkt rätt fort eftersom klockan var nästan 20,00 innan vi börja gå. Så det blev bara några kort i början innan det blev alldeles för mörkt.

 

 

  

Zäpo försöker sno Vinjas pinne.

 

  

Zäpo har gömt sig i riset.

 

   

Vinja och Zäpo.

 

   

Hela gänget plaska runt i vatten pölen.

 

   

Vinja plaska lite extra....

 

   

Vinja, Rex & Zäpo sitter så fint.

 

 

Det var allt från oss för idag. Får se vad som händer men nått ska vi väl hitta på. Tyvärr ska jag ut i morgon kväll och jobba. Har 4 tråkiga nätter att se fram emotThumbs Down.

 

 

Hör i morgon. Natti, Natti Sleeping .

 







 
 
Nina

Nina

30 augusti 2010 07:43

Det är klart att både FS och kryp kommer att bli bra med tiden! Herregud - Vinja är ju en smart tös :). Härliga bilder som vanligt på fina och duktiga vovvar - underbart. När ska ni ut och tävla? Liiite nyfiken bara :). ha en go vecka trots jobb.//Kram kram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Vicky

30 augusti 2010 10:08

Ser ut som om ni har haft en bra dag!! Ibland kan väl även Vinja få bli lite förrvirad!! Men klart det är löpet det beror på. Vi blir ju likadana:).
Ha det gott!!

Kram

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 augusti 2010 12:14

Så härligt det låter! :) Själv så gör jag vad jag kan för att hinna med alla hundarna här hemma :P

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards