Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Heratorpets Vinja - 22 augusti 2010 22:02

Efter jobbet idag så träffade jag Jessica och hennes valpköpare Karin för lite träning på SHK. Blev inte sån lång träning men rätt lyckad tycker jagThumbs Up

Med Vinja körde jag först lite vändningar i fria följe som uppvärmning. Ett inkallande med sent ställande för lite variation.

  

Sen blev det framåtsändande, tyvärr är ju planerna så korta där ute så man kan bara köra åt ett håll men ändå blir det för kort  Sadly I Can't . Gjorde två ggr, första gången fick jag säga åt lite hårdare att hon skulle sakta ner innan "gruppen". Men andra gången behövdes bara ett litet sss för hon skulle gör det bra  Bravo! . Så jag slutade där när det blev så lyckat. Blev även lite kryp, körde med godis idag för hon ska hålla upp huvudet och krypa mera under sig. Gick skapligt men underlaget där är tyvärr inte det bästa.

 

En apportering med metall apporten blev det också och hon börjar verkligen bli så duktig min lilla flickaCircle Of Hearts .

 

Vad Jessica och Karin träna har jag tyvärr inte så mycke koll på. Budföring träna bägge i alla fall.

 

Lite kort blev det även idag.

 

  

Karin och Skeppartorps Crut.

 

  

Jessica och Gnista.

 

  

Vinja väntar att få börja träna.

 

  

Vinja inför framåtsändandet.

 

  

Kommer mot bollen.

 

  

Jaa så tar vi den. Häftigt när man kan ta flera bilder i följd.

 

  

Gnista kollar när matte fixar till hindret.

 

  

Vackra Gnista.

 

  

Stiliga Crut.

 

  

Karin och Jessica lägger upp taktiken inför budföringen.




Här kommer en serie bilder när Gnista springer budföring. Är taget med den funktionen som knäpper många bilder i rad.


  




  



  



  



  

Visst blir det häftigt när man får såna här bilder.

 

  

Karin och Gnista kampar lite efteråt.

 

  

Gnista i närbild.

 

  

Platsliggning.

 

  

Majsans lilla söta welsh corgi cardigan som heter Gråsiskas Mistral men kallas för "Istra"

 

  

Så söt hon är lilla Istra med dom stora öronen.

 

 

På kvällen blev det en liten sväng ut mot udden och runt Torsharg. Hade tänkt gå längre men var jätte seg. Vinja fick sig ett litet tränings pass igen. Blev lite kryp eftersom dom planerna här är verkligen välklippta så det går utmärkt träna kryp där.

 

Eftersom det inte blev så lång promenad så fick Vinja springa intervaller när jag gick runt hela gräsplanen. Varje sida är ca 150 m varje sån sida blev ju 2 ggr och sen fanns det sammanlagt 3 såna sträckor så det blev ca 900 meter hon sprang. Blev bra träning detThumbs Up .

 

  

Bra utsikt har man på bordet.

 

  

Mattes lilla älskling.

 

  

Fullmåne är det ute.

 

  

Vinja laddad inför lite kryp.

 

  

Den här vackra utsikten mötte mig när jag gick upp strax före kl 5. Då kan det kännas rätt okej gå upp när det är så vackert ute.

 

 

Nu måste jag skynda mig i säng för klockan har verkligen dragit iväg, är snart 23,00. Är lite senaste i laget att lägga sig så jag säger väl nattí, natti nu till er allaDreaming


Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards