Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Heratorpets Vinja - 19 augusti 2010 20:37

Kan inte påstå att jag är speciellt nöjd med min sista dag på semesternSadly I Can't . När Vinja skulle ut på sin morgon rastning så regna det verkligen som bara denRainy . Inte kul alls var detThumbs Down

 

Tyvärr så har det varit väldigt blandat och konstigt väder hela dagen, regn ett tag för att sen spricka upp en liten stund   och sen mera mulet och regn  .

 

Vid lunch tiden så gick Vinja och jag en liten kortis ut mot udden och sen vid Torsharg, tänkte att mera hinner man väl inte innan vädret ändrar sig igen.

 

Blev inte så mycke bilder idag som det brukar, men lite fick vi ihop på våran lilla sväng  Wink

 

 

   

Vinja testar bryggan.

 

    

Du matte, är du säker man kan gå på den här.

 

    

Den ser inte så stadig ut....

 

   

Ser ni, den höll....

 

    

Blev lite test med närbild av kameran. Ser rätt okej ut tycker jag.

 

    

Så här fint var det på himlen när man fota åt ena hållet.

 

   

Och så här mörkt och dystert var det åt andra hållet, verkligen skumt väder tycker jagHmm 2 .

 

    

Vinja på Torharg.

 

   

Vinja kommer med bollen.

  

 

Vid 5 taget så åkte vi ut till bruks för lite träning med Ingrid och Allt-I. Vädret var väl inte så strålande, snarare strilandeLaughing 2 . Visst var jag vitsig nu.

 

Vi träna bara på några moment både Ingrid och jag.

  

Ingrid på att Allt-I ska hålla kontakt innan man börjar fria följe, stadga vid inkallning, framåtsändande, kryp och skall. Det såg bra ut Way To Go.

 

För Vinjas del blev det också långa inkallning med fokus att inte lyssna på tävlingsledaren. Gick bra idag, förutom att lilla damen börja äta av det nyslagna gräset som tydligen smaka mums. Vet inte om hon tror hon är en ko Cow.

Sen framåtsändandet som verkligen är ett helvetes moment Pulling My Hair Out. Men Ingrid sa hon tyckte börjar se lite bättre ut, får väl lita på henne då men själv tyckte jag det gick så där.

Kryp blev det också, men det har börjat gått sämrePouty , blir mera skutt nu än förut så nu måste vi hitta hur man ska få bort det, kommer väl inte bli så lättThinking .

Skallet så skäller hon mycke bättre än hon har gjort, men hon är inte alltid riktigt stilla. Men samtidigt får vi nog inga poäng om hon sitter stilla och är tyst Wink.

 

 

  

Vacker solnedgång på parkeringen när jag kom hem.

 

  

Det här togs från balkongen som också var vackert.

  

 

 

Som sagt så är det dags att börja jobba i morgon bitti, inte speciellt kul kan jag säga. Gäller försöka komma i säng senast kl 22, hur nu det ska gå när klockan nästan alltid är runt 2 på natten innan jag kommer i säng.

 

Håll tummarna nu att jag får somna i tid och sova hela natten.

Hörs i morgon. Natti, Natti Alarm Clock





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards