Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Heratorpets Vinja - 13 augusti 2010 22:41

Hu vad varmt och kvaft det varit idagSweaty . Blev en tur till Jolle basen mitt på dagen för ett litet dopp  In The Pool . Det var jag, Angie och alla vovvar som var där.

 

När det är så varmt kan man ju tyvärr inte ägna sig åt så mycke annan motion. Promenader  Walking The Dog Female är ju alldeles för varmtHand fan . Alla hundarna uppskattade i alla fall badet och simmade efter sina saker.

 

Ett gäng bilder blev det så klart   .

 

 

  

Rex och Zäpo letar efter deras sak som råka hamna i vassen.

 

   '

Vinja på väg ut att hämta bad saken.

 

  

På väg upp för ett nytt kast.

 

  

Rex på väg ut till sin dummy.

 

  

Rex är också duktig att hämta sin leksak.

 

   

Tjoohoo vad kul det här är.

 

   

Lilla söta Zäpo gillade också vatten.

 

   

Zäpo med sin fina badleksak.

 

   

Duktig pojke som kommer med sin leksak.

 

   

Laddade hundar.

 

   

Zäpo i närbild.

 

   

Rex svalkar sig riktigt ordentligt.

 

   

Efter badet måste man torkas.

 

   

Full fart på Zäpo.

 

   

Även Zäpo blev torkad.

 

   

Mattes lilla pärla.

 

   

Fint är det här också.

 

   

Kolla in vilken liten goding han är lille Zäpo.

 

   

Gruppfoto på stranden.

 

 

På em åkte Per och jag in till Å-festen för att hitta nått att äta. Vi valde mellan Kebab huset och en grillbuffé dom hade på en restaurangBuffet. Vi valde grillbuffén men den var ingen höjdare   . Inte så att det var äckligt men om man går ut och äter förväntar man ju sig att dom ska göra det bättre än man själv gör. Inte kött som är bränt och hårt i kanterna, segt och dåligt kryddadat. Med facit i handen skulle vi valt Kebab huset, där är det i alla fall gott. 

 

Vet i alla fall att dit går jag inte igenNo .

 

 

På kvällen blev det en liten tränings promenadWalking Dog. Vi gick Gökstens rundan men stanna vid en stor plan som finns utefter ån, lite dåligt klippt men det fick duga.

 

Började med lite fritt följ för att värma upp lite. Var framåtsändandet som jag hade siktat in mig på idag.

 

Började då med den långa inkallningen för hon skulle få riktningen. Vi började med sakta delen och idag hade jag lagt ut bollen långt bort för att slippa hon skulle vingla.  Det gick bra tycker jag, får ju tyvärr ett litet högre tempo när bollen ligger men hon lugna sig efter en liten stund.

 

Sen blev det den snabba delen, den gick inte alls så bra som igår   sämre galopp ut idag. Fast egentligen vet jag inte vilket som är bäst att hon gör. För när hon har bra galopp så blir det lätt hon rinner iväg och kommer för långt bort. När hon har en "sämre" galopp ut så håller hon ju avståndet lite bättre. Det tål att funderas på hur vi ska göraThinking . För eftersom det inte verkar som om Vinja har läst samma regelbok som jag så får vi väl hitta en lösning som passar så bra det går.

 

 

  

Lilla pärlan poserar på bryggan.

 

  

Ute på våran promenad.

 

  

Uppställd för ett sakta gående.

 

  

Träna med metall apporten gjorde vi också.

 

  

Inkallning.

 

  

Full fart efter bollen.

 

  

Liten paus i träningen.

 

  

Världens sötaste lilla flicka.

 

  

Den här katten smög vid bryggan.

 

 

 

I morgon vid 9 ska jag träffa Jessica för att gå en promenad så det gäller väl försöka komma i säng skapligt om man ska orka upp så tidigtPhew kommer nog kännas konstigt när klockan ringerAlarm Clock .

 

 

Ha nu alla en fortsatt skön helg. Kommer rapport och kort senare om morgondagens promenad.

 

 

Natti, Natti Sleeping






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards