Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Regnat Nästan Hela Dagen

Av Heratorpets Vinja - 2 augusti 2010 22:56

Var ju meningen att Vinja skulle iväg och gå på gåbandet idag, men tyvärr blev det inte såNo. Dom har ju med bandet när dom är ute på utställningar och massa annat och har det att visa på. Så nu var den i skåpbilen som inte ville starta, så tyvärr får vi vänta tills nästa vecka nu för dom har lite körigt den här veckan.

 

Ska bara säga att det sabbade lite av mina planer. Tänkte att om hon gått på bandet kunde vi ju ta det lite lugnt när det ändå var ett skit väder uteRainy . Så på kvällen så blev det en cykeltur för lilla fröken istället. Som tur så var det faktiskt lite bättre väder då, kom kanske några regnstänk  Partly Cloudymen det var helt okej.

 

Dagens tur blev nästan 1 mil, fast vi tog en liten paus i halvtid för lite vätske paus för både Vinja och mig.

 

Har även träffat Angie med vovvar idag, det var ett tag sen tyvärr men vi har ju varit på läger så det är inte mycke göra åt.

 

Tog lite kort på dom i alla fall. Han har verkligen växt den lilla parveln och mörk har han också blivit.

 

   

Zäpo & Rex.

 

    

Zäpo nyfiken på vad Rex gör.

 

    

Zäpo spanar.

 

  

Vinja och Zäpo.

 

  

Mor och son brottas.

 

    

På väg hem, hela gänget.

 

    

Trötta grabbar efter en dag på jobbet.

 

  

Trött Zäpo.

 

  

Men hallå.....Stör mig inte, jag är ju trött....

 

  

Liten trött plutt.

 

 

Nu kommer lite kort från våran cykeltur.

 

  

Regnbågen kom fram när solen börja skina.

 

  

Vinja i farten.

 

  

Det stämmer ju att det finns en skatt där regnbågen slutar. Hon finns ju där min lilla skatt i slutet på regnbågen.

 

  

Snyggingen.

 

  

Solen kom fram även idag   .

 

  

Vinja testar gallret lite.

 

  

Ser lite häftigt ut när träden speglar sig i vattnet.

 

  

Dom här satt högt upp i ett murket träd. Påminner lite om gamarna i Robin Hood filmen.

 

  

Man måste ju ta en liten vatten paus när man är ute och springer.

 


Detta är vad som här hänt idag här i Torshälla. Får se vad som kan hända i morgon, har just nu ingen aning men nått ska vi väl göra.


Till er som börjat att jobba igen får jag önska en bra dag på jobbet i morgon. Och ni som har turen att ha semester kvar, passa på och njut för snart måste vi andra också börja jobba Thumbs Down.


Vi hörs i morgon. Bye, Bye Hello

 

 






 
 
Ann

Ann

2 augusti 2010 23:56

Torshälla... ligger inte så långt ifrån Aboga? Hade också tänkt att cykla idag men det blev bara en skogspromenad istället. Är hundvakt nu åt en vän eftersom mina hundar inte finns längre... och det är så mysigt!
Mvh Ann

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 augusti 2010 04:48

Regn är inte alltid någon höjdare, men vovvarna måste ändå ut och röra på sig :P

Jag skulle så gärna vilja köpa en monstruös markis till ena gaveln på huset så att man i händelse av regn kan erbjuda vovvarna lite tak utomhus. Blir det oväder går de alltid in i huset idag och det brukars sluta med att köket täcks av grusstänk :P

Sv: Ja, 04.00 är lite tidigt, men samtidigt är det skönt att vovvarna har börjat dagen med en promenad, plus att jag själv får möjlighet att vakna till ganska bra :)

Ha en härlig dag, och hoppas att ni får lite sol!

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards