Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 juli 2010

Nu Är Vi Hemma

Av Heratorpets Vinja - 30 juli 2010 22:27

Ja då var Vinja och jag hemma från årets Enduro läger. Känns faktiskt lite vemodigt att åka hemSad , man får ju träffa så mycke härliga människor med samma intresse som sig själv och tyvärr är det många av dom som inte ser föräns om ett år igen på nästa kennel läger  Pouty . Och nått jag verkligen kommer att sakna är Annelis matlagningSpaghetti den är verkligen helt otroligt god. Stort tack till Anneli för den goda maten  You Are The Womanoch jag lova att alla som var där tyckte likadant.

 

 

Våran sista dag på lägret hade vi tur med vädret, dom hade lovat regn men det var uppehåll hela fm med lite mörka moln emellanåt  Black Cloud . Vinja och och jag han med lite träning idag också. Blev lite fritt följ med träning på lite snabbare sättanden, gick väl lite bättre än det brukar. Men det är bara träna vidare.

 

Apportering med metallen träna vi farten in + ingångar fast dom för sig själv. Farten in tycker jag har blivit mycke bättre men ingångarna är lite sega  Sadly I Can't .

 

Inkallande med stå o ligg. både en utan och en med, tycker hon skötte sig lysande där   .

 

Sakta delen på framåtsändande blev det också några gånger, det gick väl rätt så bra. Förutom i början då jag fick ut och låtsas lägga saken för hon var lite vinglig   . Men det blev bättre när jag visade henne. Blev även en hel men bara åt ena hållet för att så hur långt hon galoppera och var hon sakta av. Blev lite för sent tycker jag, hade väl nästan passerat "gruppen" innan hon sakta ner. Bara öva vidare också.

 

Ja vad blev det mera då, jo lite hopp med fokus på att försöka få henne lite längre ut. Hon har ju i och för sig inga problem men kan ju inte skada få henne lite längre från hindret.

 

Stegen blev det också, första gången halka hon lite och höll på att ramla ner  Crying men andra gången gick det kanon Bravo!.

 

 

Det blev som ni förstår en otroligt massa kort från lägret. Kommer försöka dela upp dom för det funkar inte lägga ut alla på en gång. Fast det kommer bli rätt många varje gång ändå för det är så jätte svårt att välja vilka som ska med och inte.

 

 

  

Enduros Cinza.

 

  

Annelie & Flexi.

 

  

Ett glatt ekipage.

 

  

Michaela, Daniel, Anna & en halv Annelie.

 

  

Michaela och Izza i ett fint fritt följ.

 

  

Cenit i ett fint fritt följ.

 

   

Michaela & Wiggo.

 

     

Annelie & Gretzky kampar på backen.

 

   

Helena & Jaja kampar.

 

   

En glad Anneli som vill sälja sina klicker.

 

   

Daniel & Risk tar en lite paus.

 

   

Har ni också en sån här "konstig" husse som jag har undrar Risk.....

 

   

Kolla i vilken kontakt lilla Cenit har. Man blir ju grymt avundsjuk.

 

  

Annelie & Flexi i uppletande rutan.

 

  

Christer, Cenit & Christer i kampar tagen.

 

 

Linda & Clicker på väg att kampa med Christer.

 

Jag släpper INTE säger Clicker.

 

 

Clicker väntar på kamp trasan.

 

   

Cash & Ulrika.

 

   

Kom igen då....Ge mig trasan säger Cash.

 

   

Ta i du gubbe jag släpper inte.

 

   

Daniel & Accsa tränar skydds.

 

  

Accsa med sin kamp dutt. Har inte träffat någon så kamp "galen" hund som henne. Vill verkligen kampa hela tiden.

 

  

Vinja tar sig en paus i min säng.

 

 

Ja mycke bilder blev det, hoppas ni orkade hänga med till slutet. Tyvärr så blir det ju inte så mycke kort på Vinja när vi tränar. Kan ju inte fota och träna samtidigt.

 

Blir nog ett gäng bilder till i morgon från lägret. Nu ska jag gå och sova i men egen säng vilket verkligen ska bli skönt.

 

Natti, Natti Dreaming

 







 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

31 juli 2010 09:56

Jag kan förstå att det känns lite vemodigt att det är över, men samtidigt kan jag tänka mig att ni har haft det underbart! :)

Sv: Ja, tyvärr är dem inte så billiga :(

http://www.henrikolsson.eu

 
Angie, Rex & Zäpo

Angie, Rex & Zäpo

31 juli 2010 10:49

Ja, dom flesta gångerna när man åker på läger så brukar det kännas riktigt trist när det är slut...
Ofta har man ju träffat härliga människor & gjort en massa roliga saker och därmed får man ofta en samhörighet med varandra :)

Riktigt skoj att se alla bilder och de fina vovvarna fr C-kullen :D !!

Skönt att ni haft rätt bra träningsväder ändå under v :)

Vi hörs sen :D !! Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Jessica

Jessica

31 juli 2010 12:07

Verkar som ni haft en härlig vecka, såklart att det är tråkigt när den är över.
Kul att se alla bilder!:)

Ha en skön helg!

http://www.yrlabus.se

 
Monica

Monica

31 juli 2010 19:26

Skönt att det blev bättre väder, ja det brukar alltid kännas lite vemodigt när man kommer hem igen.
Ha en skön lördagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

31 juli 2010 22:14

Vad härligt med läger, vill OCKSÅ! Förstår att du (ni) längtar tillbaka, det är alltid en grym känsla att få träna och umgås med likasinnade... Vackert hundnamn föressten, vi verkar ha samma smak! ;)

SV: javisst, det såg nog sjukt roligt ut - själv skrattade jag hysteriskt när jag stod där med huvudet i handfatet... Vilja var redan färdig så henne behövde jag tack och lov inte trycka ned i handfatet! :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
hedda & thilia ♥

hedda & thilia ♥

1 augusti 2010 19:17

härlig blogg :)
alltid roligt att läsa hundbloggar!

http://heddajosefsson.blogg.se

 
hedda & thilia ♥

hedda & thilia ♥

1 augusti 2010 19:18

förresten, vad hette lägret?
är intresserad av att åka på ett med min hund !

http://heddajosefsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards