Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Heratorpets Vinja - 20 juni 2010 23:13

Har varit på fm idag på Strömsholm för lite simträning med Vinja och Rex. Vinja älskar verkligen att få komma dit och simma   och tur är väl det när det är så otroligt bra träning.

 

Började som vanligt med uppvärmning i ca 4 min, sen satte vi på jet streamen så det blev lite motstånd i vattnet. Kommer inte ihåg alla tider men hon simma 3*1 min i linan i jet streamen. Hade ca 3 min "vila" mellan varje omgång. Hennes vila bestod av att få bara simma runt med jet streamen på.

 

Sammanlagt simma hon ca 27 min.

 

Lite bilder från simningen blev det.

 

  

Vinja i badet.

 

  

Nästan krock mellan Rex och Vinja.

 

  

Mattes lilla fina flicka.

 

  

Polarna i badet.

 

  

Vinja kämpar på i jet streamen.

 

  

Zäpo fick bara titta på medans kompisarna simma.

 

  

Zäpo vilar på stolen.

 

 

Efter badet så blev det lite bus ute på gräset mellan Vinja och Zäpo. Det var uppskattat av bägge tvåToo Happy 1. Lite bilder från leken blev det också. Inte så bra kvalite men det är inte så lätt få bra kort när dom springer och far.

 

  

Vinja börjar med lite uppfostran.

 

  

Kolla in vilken stilig kille som min fina flicka är morsa till.

 

  

Zäpo har brottat ner morsan.

 

  

Akta dig morsan....Jag är starkare än dig....

 

  

Mor och son så fina tillsammans.

 

  

Okej då morsan, jag är nog inte starkare än dig.....

 

  

Liten mys stund.

 

 

 

Det mina vänner var allt för idag. I morgon kommer bli en kanon kul dag. Vi ska nämligen åka till Monika för en valp träff och ALLA Vinjas valpar kommer Na-na-na-na . Ska verkligen bli JÄTTE KULWoohoo!. Så nu ska jag ladda kameranSnappy för i morgon kommer jag ta en väldans massa kort och filma, det är en sak som är säkert.

  

Så nu får ni hålla tummarna att vi får bra väder i morgonSunny inte sånt jävla skit väder som vi haft idag. Det har verkligt ÖS regnat halva eftermiddagenRainy .


Nu är det bara natt, natti kvar. Sov så gott så hörs vi i morgon igenDreaming .





Av Heratorpets Vinja - 20 juni 2010 08:51

Igår var det valpträff för Enduros C-kull igen. Vi träffades först hemma hos Ingrid och gick till deras skog bakom sitt hus.

 

Där tränade dom lite kontakt övningar, inkallning, budföring och även lite kampande där dom skulle kasta iväg saken och få valpen komma tillbaka.

 

Dom var jätte duktiga allihopaBravo!.

 

Dom som var där var Jonas & Chriga, Linda & Clicker, Therese & Cax och Claes-Uno & Rex.

 

Det blev en väldigt massa fotande och filmande så det har inte varit lätt välja vilka kort man ska ta. Men här kommer i alla fall lite bilder från igår.

 

 

  

Rex.

 

  

Therese & Cax.

 

  

Clicker.

 

  

Linda & Clicker.

 

  

Jonas & Chriga.

 

  

Du husse nu vill jag ha det där godiset du har i handen.

 

  

Cax.

 

  

Rex.

 

  

Clicker.

 

  

Nina med morsan Aqila och Ninas dotter Rebecca.

 

  

Rex med husse Claes.

 

  

Therese & Cax.

 

  

Ingrid instruerar vad Claes och Rex ska göra.

 

  

Rex.

 

  

Vinja väntar medans vi äter lunch.

 

  

Stiliga Rex.

 

  

Clicker spanar.

 

  

Jonas, Nina och Ingrid.

 

  

Clicker sitter fint.

 

  

Lilla söta Clicker.

 

  

Rex.

 

  

Gänget busar.

 

  

Mera valpbus.

 

 

Det var jätte kul att träffa alla valpar och se hur dom vuxit. Ska verkligen bli kul att fortsätta deras uppväxt och utveckling.

 

Dom var alla jätte duktiga med att spåra och göra uppletande övningar. Alla hade självklart kommit olika långt, men dom har ju också olika kunskaper med sig i sina ryggsäckar.

 

Så jag önskar verkligen alla lycka till med sina fina härliga valpar.

 

 

Nu är det strax dags åka till Strömsholm och simma. Mera om det kommer i kväll.

 

 

 

 







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards