Heratorpets Vinja

Alla inlägg under maj 2010

Av Heratorpets Vinja - 7 maj 2010 23:13

Japp då är ÄNTLIGEN min lilla pärla hemma igen Na-na-na-na. Är så skönt att få hem henne så man kan börja träna och komma ut och gå igenWakka Wakka , ska verkligen bli kanon kul.

 

Har varit en jobbig dag för dom små liven då dom fått lugnade för att bli öron märkta och kommit till sina nya hem. Tre har åkt idag och dom andra två åker i helgen. Zigge har inte hittat nått hem än så han stannar hos Monika och fortsätter hänga i hälsenorna ett tag till  Wink .

 

Har sagt det förut men måste säga det igen. Är så jätte super glad att valparna kommit till såna kanon hem  Woohoo!och att jag fått träffa alla också känns verkligen så jätte bra. Vinja och jag önskar verkligen stort lycka till med dom små godingarna.

 

Blev lite bilder på dom små liven idag men inte mycke. Dom var ju rätt behändiga efter dom fått lugnande och låg mest och sov, sen var det mycke annat så det blev tyvärr inte så mycke kort som jag tänkt Pouty.

 

 

  

Hela gänget utslagna.

 

  

Några som börjat vakna och vill ut.

 

  

Lilla Zigge så olycklig.

 

  

En till som vill ut.

 

  

Ute med morsan.

 

  

Nästan hela gänget ligger i mitt knä.

 

  

Lite busiga var dom också.

 

  

Dom har små tänder också....

 

  

Skor är mums....

 

  

Lilla Zäpo spannar in sin matte.

 

  

Louise med sin Zyndra.

 

   

Mattes lilla pärla äntligen hemma Animated Hearts.

 

 

   

Världens sötaste mamma I Love You.

  

  

Jaha ni, nu har jag inte så mycke mera att skriva för idag. Kommer kanske nått i morgon om vad vi hittat på under dagen.

 

Önskar alla en trevlig helg och hoppas ni får bra väder. Här blåset som bara den idag Windy, så idag var jag glad att jag inte var någon lätt viktare för då hade jag nog blåst bort Laughing 2

 

Sköt om er nu Blow Kiss







Av Heratorpets Vinja - 5 maj 2010 23:38

Jaha då kommer dom sista bilderna jag tagit på dom små sötnosarnaPuppies .

 

Dom har även fått följa med ut på en liten sväng utanför tomten. Det tyckte dom var jätte spännande och var jätte nyfikna på allt. Inte heller så lätt hålla reda på 6 små vildbasar som springer åt olika håll.

 

  

Vinja kollar in att alla är med.

 

  

Spännande att komma ut.

 

  

Inte lätt veta var alla är.

 

  

Men hallå.....Vänta på oss....

 

  

Mycke spring i benen på dom små.

 

  

Kanske säkrast hålla sig till sin kennel mammas ben.

 

  

Spännade att kolla in där veden ligger, finns mycke spännande för en liten valp där.

 

  

Yanko var också med på valp promenaden.

 

  

Vinja med dom små liven.

 

  

Zoya och Ziwa.

 

 

Här kommer den sista filmen som jag har just nu. Är när vi var ute på promenad med valparna.

 

 

  

 

 

Ja nu var det slut för denna gången. Hoppas jag kan ta ett nytt gäng kort på fredag innan dom små sötnosarna börjar flytta till sina nya hussar och mattar.

 

Nu är det hög tid att gå och lägga sig. Får väl se om jag kan knåpa ihop något blogginlägg i morgon eller hur det blir. Blir kanske att leta i lite gamla bilder igen.

 

Men sen från fredag då minsann så kommer min lilla pärla hem och då kommer det en massa nya kort igen Wakka Wakka.


Sov gott nu och Natti, Natti på er Alarm Clock 2

 








Av Heratorpets Vinja - 4 maj 2010 22:48

Nu börjar det tyvärr snart ta slut på valpbilderna och filmernaPouty . Tänkte jag skulle ta ett gäng till på fredag. Så förhoppningsvis kommer det ett gäng bilder när dom är 8 veckor.

 

Har jobbat eftermiddag idag så jag behövde inte gå upp strax före 5 utan fick lite sovmorgon, var så skönt så Too Happy 1.

 

Här kommer lite valpbilder......Titta och njut.

 

  

Dom har upptäckt ett nytt ställe att leka på dom små busungarna.

 

  

Spännande ställe.

 

   

Min lilla flicka, börjar dra ihop sig lite under magen Thumbs Up.

 

  

Zigge leker med kvasten.

 

  

Finns mycke spännande saker tycker Zäpo.

 

  

Zoya.

 

  

Kvasten var verkligen kul.

 

  

Hittat en boll att leka med.

 

  

Kanske ska pröva en annan boll också.

 

  

Nästan hela gänget på rad.

 

  

Men hallå...Det är inge kul att vara instängda, släpp ut oss igen....

 

 

 

Kommer två filmer också, först en när Vinja leker lite med sina valpar.

 

 







Här en snutt på lilla Zyndra som leker och kollar in lite saker.

 

 




  

Nu blir det inget mera för idag, men jag tror det ska finnas lite flera kort och ev någon film kvar tills i morgon. Men sen är dom nog tyvärr slutCrying 1 .

 

Fast nu dröjer det ju inte alls så länge för er som ska ha en liten valpis innan ni får hämta dom. Så ni som vill skicka bilder sen på eran valp får jätte gärna göra det.

 


Nu är det dags att kolla lite på TVn Reclinersen gå och lägga sigSleeping
så man orkar med morgon dagen också.

 

 

Sköt om er Blow Kiss





Av Heratorpets Vinja - 3 maj 2010 21:39

Hej igen   . Idag verkar det som om bloggplatsen inte är så seg så jag ska göra ett försök med lite kort.

 

Har gjort sista förmiddagen idag så i morgon blir det lite sovmorgon   . Fast morgonen började inte så bra då jag glömt sätta på min väckarklocka och försov mig Pulling My Hair Out. Vaknade 5,50 och skulle då varit på jobbet för ca 10 min sen, så det var bara kasta sig upp klä på mig, packa ner frukost mackor och sticka iväg. Så det blev lite stressigt Phew. Men jag var på jobbet till halv 7 så jag blev inte så jätte sen  Way To Go .

 

Nu nog om min försovning, här kommer lite bilder på dom små hjärtegrynen som jag lovade igår.

 

  

Är inte lätt se om det är Zyndra eller Ztella.

 

  

Yanko leker med valparna.

 

  

Liten tjej.

 

  

Lilla Ziwa.

 

  

Busig Ziwa.

 

  

Ziwa poserar.

 

  

Ztella och Zigge på upptäcksfärd.

 

  

Ztella.

 

  

Zigge och Ztella.

 

  

På upptäcksfärd.

 

  

Tror detta lilla Zyndra.

 

  

Zyndra.

 

   

Min lilla pärla Blowing A Kiss.

 

 

Nu får det räcka med bilder för idag. Kommer kanske ett nytt gäng bilder efter jobbet i morgon om jag orkar och bloggen villWink .


Sköt om er och Natti, Natti Sleeping





N

Av Heratorpets Vinja - 2 maj 2010 21:36

God kväll Hello. Verkar som om det krånglar på bloggplatsen idag så jag vill inte chansa lägga lägga in massa bilder som försvinner när man ska publicera domThumbs Down. Så ni får tyvärr vänta tills i morgon. Håll tummarna det inte verkar krångla då så ni får se lite bilder.

 

Ha en skön kväll och en fridfull natt Dreaming







Av Heratorpets Vinja - 1 maj 2010 20:58

Hej igen, blev tyvärr inget inlägg igår för jag blev trött på kvällen och gick och la mig istället Pillow. Men idag tänkte jag bjuda på lite mera bilder och filmer på dom små godingarna.

 

Tänk att dom är snart 8 veckor och ska snart flytta till sina nya hem, tycker inte det var länge sen dom föddes dom små liven.

 

  

Den här lilla är Zäpo som precis nyfödd.

 

  

Och idag ser Zäpo ut så här. Från liten råtta till riktig hund på bara 7 veckor, inte illa.

 

  

Zäpo, Zoya och tror Zyndra bakom.

 

  

Zäpo.

 

  

Tror detta är Ztella.

 

  

Zoya poserar lite, kanske kan det bli en liten blogghund av henne kanske.....

 

  

Vill in bland säckarna och busa, men nu är det stängt. Längst fram Zyndra, till höger Zäpo men den andra lilla rumpan känner jag inte igen.

 

  

Zäpo utforskar.

 

 

 

Nu kommer en film när valparna fick en hushållsrulle att leka med. Blev verkligen full fart på dom då i köket.









  

Så liten och söt man kan vara, tror detta är Zyndra.

 

  

Lilla Zoya tar en liten paus.

 

  

Hjälper till i rabatten.

 

Mera busande med hushållsrullen, tänk att en sån enkel sak kan vara så kul.

 

 










  

Zyndra och Ztella busar vid skottkärran.

 

  

Liten Zoya, gäller passa på att knäppa när dom är stilla.

 

 

En liten snutt när valparna busar ute i gräset.

 

 










Så var det slut för idag med kort och film. Finns lite kvar för några dagar till så det   kommer nog ett gäng till i morgon Thumbs Up

Måste ju också berätta att min lilla pärla fyller 4 år idag. Hipp, Hipp, Hurra önskar   jag mitt lilla hjärtegryn och även hennes syskon förstås Birthday Balloon   Happy Birthday.

 

 


Nu är det snart dags att gå till sängs för i morgon ska jag jobba igen. Så ni som är lediga i morgon hoppas jag ni får en bra dag Bounceoch till er som måste jobba så får vi lida tillsammans.

Natti, Natti Wake Up







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards