Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Heratorpets Vinja - 14 maj 2010 22:14

Idag började dagen med att jag vaknade alldeles för sent Thumbs Down. Trodde inte klockan var så mycke då det såg rätt mörkt ut ute. Sen kolla jag på klockan och fick mig en chockShocked 1 klockan var 10,20, gissa om jag kom upp fort. Tänkte på stackars Vinja som varken varit ute eller fått någon frukostTears. Fast hon hade varit ute vid halv 1 i natt så jag ska väl inte ha super dåligt samvete men nog blev jag förvånad att jag vaknade så sent.

 

Sen tar det ju en stund innan man kommer igång, för fast man sov så länge så var man rätt seg ändå. Har även varit inne till stan och beställt en studentskylt till dottern som slutar skolan i årSchool's Out.

 

Vinja och jag träffade även lilla Zäpo när vi skulle iväg en sväng. Verkar som om Vinja kände igen sin lille son Sunshine. Blev även lite bilder på träffen vid slussen.

 

  

Hej du lillen.

 

  

Om jag minns rätt så fanns det en mjölkbar här förut.

 

  

Hör du grabben, mjölkbaren är stängd.

 

  

Men vi kan kan ju leka lite min son.

 

  

Okej, kom igen då morsan.

 

  

Va inte så kaxig lilla grabben. Än så länge bestämmer morsan.

 

  

Okej då......Men ta inte så hårt bara.....

 

 

 

Det har även blivit en tur hem till Vicky på eftermiddagen. var så att hennes uppfödare var där. Hennes tik fick valpar samma dag som Vinja fick sina, så när dom kom dit tänkte jag det skulle vara kul att se hur en liten berdis valp ser ut.

Hon var kanon söt   liten och lurvig. Blev även lite kort på den lilla godingen.

 


  

Lilla Axa eller Svassas Go For Fame som hon heter i stamtavlan.

 

  

En sidobild också.

 

  

Tror jag känner mig lite trött.....

 

  

Det är jobbigt att vara bort och hälsa på.

 

  

Måste kolla läget ute också.

 

Lite senare mot kvällen blev det en lite promenad med Vinja. Allt blev så försenat när man sov så länge Sleeping. Blev bara en kortis som vi kallar Lilla Gökstensrundan. Fast vi han med en liten snabb träning på våran promenad. Finns en stor gräsmatta vid hamnen som funkar bra för lite träning  Way To Go. Blev lite vändningar, stegförflyttning, svängar och att hon inte ska tränga så i fria följe.

 


Tycker hon lyckades riktigt bra med allt vi träna efter ett tag så jag är så nöjd Bravo!. Är så kul att träna Vinja för hon är verkligen så glad jämnt när vi tränar.

 

 


  

Mattes lilla flicka.


  

Min sötnos.

 

Glömde sätta in en bild på Vinja och Gnista när vi träna igår, så den kommer idag.

 


   

Så duktiga flickor.

 

I kväll ska jag försöka komma i säng lite tidigare än igår. 2 halv 3 på natten är kanske lite i senaste laget att lägga sig om man ska få ut nått av nästa dag.

 

Var rädda om varandra och hoppas ni får varm och skön helg.

 

Bye Bye Blow Kiss







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards