Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Heratorpets Vinja - 24 mars 2010 21:19

Har sagt det förut men säger det igen.......USCH vad långtråkigt det är hemma utan min Vinja. Saknar min pärla så otroligt mycke  Crying. Ingen som kommer och tassar och kollar vad man gör, inget sällskap på toa, ingen som hjälper till med smulor som ramlar på golvet och sen att man blir ju så lat när inte hon är hemma.

 

Sen utan Vinja blir det ju inga nytagna kort till bloggen heller så det har blivit att gräva i bildarkivet igen.

 

Har även haft en svart långhårig schäfertik som jag inte har berättat om än. Hon blev tyvärr bara 5 år, har haft problem med henne ända sen hon var liten. Har varit dålig att äta, blivit opererad för en lös ben bit i fram benet innan 1 - års ålder, fick kraftigt magsår och inflammation i magen och även sen allergier. 

 

Så hon har tyvärr inte haft ett så kul liv. Visade sig även sen att hon hade jätte dåliga höfter och gick på Rimadyl. Tyvärr så påverkades ju även hennes humör av allt ont som hon hade så Vinja och Samira rök ihop och slogs ett par gånger. Första gången reagera man väl inte så mycke andra gången som hände för drygt 1 år sen blev det en ordentlig fajt ute och jag var tyvärr själv med dom två.

 

Vet att man inte ska gå emellan men vad gör man......Inte bara står man där och väntar att dom ska bli klara. Självklart stoppa jag inte in händerna i munnen men tyvärr så hamna dom där och dom såg inte vackra ut sen. Blev sjukskriven i två månader.

 

Efter det så varken tordes jag eller tyckte det var rätt mot Samira att gå och må så dåligt så jag besluta att åka och avliva henne  Crying 2. Inte lätt för hon var ju ändå bara 5 år. Men livet är inte alltid lätt alla gånger och det är ju också våran skylldighet som hundägare att se till att våra djur inte lider. Kan man inte ta dom jobbiga besluten ska man heller inte ha några djur. 

 

 

Här kommer några bilder hur min tumme och hand såg ut efteråt.

 

 

  

Här är innan dom gjort något med tummen på akuten.

 

  

Efter dom sytt ihop tummen och tagit bort nageln.

 

  

Så här såg handen ut.

 

 

Så man var rätt handikappad ett tag när man var utan bägge händer.

 

Fast jag måste säga att ingen av dom bet mig med flit, jag råka bara vara i vägen för deras tänder.

 

 

  

Det här är Samira 4v och 4 dagar.

 

 

Kommer även ett gäng gamla bilder här.

 

 

  

Vinja sov nästan alltid tätt intill Samira.

 

  

Bada gilla dom bägge två.

 

  

Riktigt busig.

 

  

Mina söta flickor, längtar verkligen till sommaren när man ser gräset.

 

  

Den här stenen har vi poserat mycke på.

 

 

Mer än så har jag inte att berätta för idag. Så småningom ska jag även skriva mera om Samira på hemsidan men just nu hinns det inte då Angie som sköter den har lite dåligt med tid. Sen jobbar vi inte samma tider heller.

 

 

Får tacka för mig idag och önska er en God Natt  Dreaming 






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards