Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Heratorpets Vinja - 11 januari 2010 21:18

Äntligen har vi lyckats hinna med och gå en promenad  Walking The Dog Male. Gick med Angie och Rex ut mot Kolsta och vände. Var kanon skönt då solen sken från en klarblå himmel  Mostly Sunny. Vinja blev glad att få träffa Rex och busa lite, vilket går alldeles utmärkt eftersom Rex är kastrerad  Way To Go.

 

Fick ihop en sväng på ca 7 km och lite kort i solen  .

 


   

Hmm undrar vem som gått här då  Hmm 2.

 


   

Vinja på sandlådan och väntar på Rex.

 


    

Här kommer dom.

 


  

Min lilla sötnos   

 


  

Rex träna med klövjeväskan idag.



  

Världens bästa Vinja  Sign I Love You , undrar om det växer nått inne i den magen nu då  Thinking .

 


  

Bus lotta i snön.

 


  

Springer i kapp efter Rex boll....Vem kommer först....

 


  

Ha ha jag tog den först  Wakka Wakka .

 


  

Men hallå....Det är faktiskt min boll som du tagit  Soccer bounce .

 


  

Skruttan i snödrivan.

 


  

Angie och jag hade foto krig idag  Laughing 2 .

 



  

Rex, Angie och Vinja i solen.

 


  

Så härligt med sol   .

 


I morgon blir det en sväng till Ixxon igen för en andra och sista parning, ska bli spännande och se hur det går. Får hoppas det är samma bra väder där i morgon som dom hade sist. Inte kul stå ute 30 min om det är kallt  No .

 

 

Tack alla ni som är med och stöttar oss på bloggen och sms  Bow Down, det känns verkligen skönt.

 

 

Med hopp om en bra dag i morgon också så hörs vi kanske då med en rapport, beror lite på hur sent jag kommer hem om jag hinner.

 

Ha en riktigt skön kväll och var rädda om er i kylan  Blow Kiss 





Av Heratorpets Vinja - 11 januari 2010 10:29

Blev ju som sagt åter en tur igår till Monika för att kolla lilla fröken och för att besöka Monikas veterinär Leif Hokfors.

 

 

Åkte först till Monika och hon tyckte redan när vi kom in att Vinja var lite mera "på hugget" idag än igår Happy . Hon kände på henne och tyckte det borde kunna vara dags. Vid 2 skulle vi träffa Leif på hans klinik, han kände och kolla o stoppa in nått för att kolla hur det låg till. Han gjorde även ett utstryk.

Det visade att hon var nästan inne i höglöpet och tyckte att dom bästa dagarna var igår söndag, måndag och tisdag. Så det var bara försöka få tag på Ixxons husse och hoppas dom var hemma, och det var han  Too Happy 1

Var väl inte klara hos Leif föräns vid 4 tiden, sen till Monika för att fixa lite. Hämta hennes hundar och packa in. Vi skulle ju först hem med min bil till Torshälla för att slippa åka med den sen mitt i natten.

 


Kom väl iväg från mig vid kvart över 6 ungefär sen åkte vi mot Åkersberga. Eftersom det är halt Ice Skating  så tog det ju ett tag åka dit, sen var det ju ingen av oss som hitta dit med säkerhet. Monika hade lånat en GPS men vi visste inte hur vi skulle få den att funka, så den levde sitt eget lilla liv Hmm.

 

 

Blev rätt sent innan vi var framme, var nog strax efter 9 på kvällen. Men sen gick det rätt snabbt. Ixxon kom ut så dom hälsa lite och det syndes på Vinja att det låg rätt bra till, lite fånig och pipig var hon men dom kanske är så. Har ju aldrig varit med på sånt här förut.

 

 

Men inom 5 min så hade han hoppat på och sen satt dom fast. Blev en hängning på ca 25 min. Ixxons husse Magnus sa att det gick väldigt bra för att vara en första gångstik och Monika tyckte det var en jätte lyckad parning  Thumbs Up.

 

Men hu vad jobbigt stå och vänta medans dom satt fast  Duh. Som tur var skötte Monika och Magnus det mesta men jag fick vara med och hålla lite när hon försökte lägga sig några gånger. Kan förstå det verkligen måste vara jobbigt stå så där i nästa 30 min. Blev en hel del protester också från lilla fröken under dom 25 minutrarna.


Blev väldigt sent, var hemma vid halv 2 på natten och då hade Monika en timmes bilfärd hem  Convertible.

 

 

Ska åka och para på tisdag igen fast lite tidigare den här gången som tur är.

 

Eftersom det var mörkt när vi kom dit så blev det tyvärr inga bilder  Sorry. Tog lite bilder på väg till Monika och veterinären. 

 

 

Blev väldigt mycke text idag så jag hoppas ni står ut med det.

 


  

Lilla skruttan.

 


  

På väg till bilen för avfärd till Monika.

 


  

Tanka i Arboga var jag tvungen också.

 


  

På väg till veterinären.

 


  

Här var vi och kollade Vinja.

 


Tog en bild på Ixxon men det var inne och rätt mörkt så den blev inte så bra. Men vi måste ju ha någon bild på Vinjas kavaljer.



  

Ixxon.



Idag har vi sol så man kanske kan hinna ut en sväng innan det blir för kallt.

 

 

Kommer kanske en rapport i kväll vad vi gjort idag. Tills dess så ha det bra och sköt om er  Hello 





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards