Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Lerig Hund

Av Heratorpets Vinja - 30 november 2009 20:37

Känns nästan som man bara klagar, men vad ska man göra när det bara regnar nästan hela tiden  Rainy. Är så förbannat tråkigt  I Can't. Blir ju aldrig riktigt ljust heller så alla bilder som man lägger i bloggen blir inte alltid så kul tyvärr.

 

Men jag hade faktiskt tur att det inte regna i alla fall när vi var ute på promenaden  Way To Go. Sen är det ju inte lätt hitta på var man ska gå om man inte vill simma omkring själv också i geggan.

 

Blev en tur utefter ån mot Gärtre, valet var väl inte så klokt upptäckte jag när vi kom till remsan vid ån. Bonden måste kört med traktorn för inte så länge sen för det var rediga hjulspår på vissa ställen  Tractor .


  

Bakom Torsharghallen på väg ut på våran promenad idag.

 


  

Min lilla sötnos  Blow Kiss .

 


  

Kolla så fint det såg ut, inte kul att gå där inte  Sad .

 


Blev några improviserade intervaller också ut efter ån för hon skulle få springa lite. Hon var ju redan skitig så det spelade inte så stor roll.

 


  

Får jag springa och hämta bollen nu.

 


  

Nu kommer jag......



Blev lite improviserat uppletande också då jag kasta ut bollen i det höga gräset och det tog ett tag innan hon hitta den. Så ibland är det bra när dom tar tid på sig och får jobba lite. Hade väl inte varit så glad om det varit tävling, men nu passa det perfekt  Thumbs Up.


  

Vinja håller på att leta efter sin boll  Soccer bounce .

 


  

Hitta den till slut också.

 


Som vanligt fick den lilla hunden ställa upp på diverse bilder för hennes matte skulle ha nått att visa på dagens promenad. Härlig tjej som alltid ställer upp på sin mattes konstiga saker  Valentine I love you sign .

 


  

Vinja på liten sten.



  

Vinja på större sten.

 


  

Vi kollade även in stegen i till får hagen. Var för hal för att testa att klättra på.



Gick sen förbi vid Gärtre och in i hagen som man kan gå igenom, där var det också kladdigt.

 


  

Vinja hitta pinnar i hagen, alltid lika kul.

 


  

Den här backen han Vinja springa uppför en gång i också.


Inte var hon ren när vi kom hem  No , såg ut som en lerhög.

 


  

Blev lite spökbild här. Kolla så hon ser ut, inte en hund man vill ha i sängen inte  I Can't .

 


Sen blev det inte så mycke mera för idag, blev ju snart mörkt. Eller rättare sagt det blev väl aldrig riktigt ljust. Längtar till lite minus grader och lite snö  Frosty så man slipper släpa in hunden i duschen så fort man varit utanför dörren.

 

 

Hörs i morgon. Bye Bye  Kisses 












 
 
Angie

Angie

1 december 2009 08:44

Vilken tur du hade att det inte regnade när ni gick :D !!! För min del så var jag enbart ute i regnväder igår :( .
Håller med dig....lite minusgrader och bra snö, skulle inte vara helt fel :) .
Kramen !

http://angieorex.blogspot.com

 
Christine & Delta

Christine & Delta

1 december 2009 09:54

Tycker inte om vintern, men just nu är det nästan så att jag längtar efter snö och minusgrader, är så trött på att allt är skitigt......och mörkt!!:-( Men Vinja ser iaf rätt nöjd ut med promenaden!:-)

http://www.wilsesdelta.se

 
Eva

Eva

1 december 2009 16:14

Håller med om vädret, inte kul alls! Tyvärr har jag med min sega dator svårt att få fram hela din hemsida. Bilderna på bloggen tar evigheter innan dom är framme. Lägger du in stora bilder, eller är det bara min dator som är så seg?

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Ingen bild

Eva Rosborg

1 december 2009 18:00

Fina bilder i regnet...

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

1 december 2009 19:47

Men nu skall det blir kallt några dagar säger dom. Hoppas det innan den eventuella snön kommer, för annars blir det bara en sörja. Ja NU ser man att hon är skitig :-))

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards