Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 november 2009

In I Dimman

Av Heratorpets Vinja - 29 november 2009 22:47

Hu vilket spöklikt väder vi haft här idag. Det har varit en jätte dimma ute nästan hela dagen. Solen har kommit fram en liten stund då och då men sen kom dimman tillbaka.

 

Fast det hindrade inte oss att ge oss ut i spår skogen idag. Vi åkte till Kjula som vanligt för där finns massor med ställen att spåra på. Tyvärr blev det bara Janne och jag för alla andra var upptagna  Pouty.

 


  

Janne lägger mitt spår.

 


Janne la mitt spår som vanligt. Vet inte exakt hur långt, var tre spetsvinklar som hon faktiskt löste riktigt bra  Clappy. Hade lagt ut 7 + slut men missa en. Eller är inte helt säker om hon missat eller om någon annan hund hittat den för vi mötte Ingrids man och dotter  som rastat alla sina hundar troligtvis där mitt spår hade gått. Men bara missa en är ju inte fy skam.

 


  

Vinja start klar för sitt spår.

 


  

Duktig flicka som hitta pinnarna också  Great.

 


  

Jaha, kan spåret gå åt det hållet måntro  Hmm .

 


  

Japp då var det klart då. Duktig tjej som spårade så bra  Bravo! .

 


  

Janne efter Berras spår, ser ut som två spöken som kommer i skogen.

 


  

Ser verkligen spöklikt ut med dimman.

 


Efter spåret så valla vi av en korridor och körde ett uppletande. La ut fyra stycken. tre hitta hon skapligt fort men det fjärde fick hon kämpa bra länge innan hon hitta det. Var nästan vindstilla vilket inte gjorde saken bättre.

 


  

Laddad för uppletande.

 


Sen fick Berra och Vinja busa lite, det var kul. Inte bara lätt ta kort när dom far som vettvillingar runt i skogen. Men några kort blev det allt.

 


  

Berra och Vinja, kunde stå stilla några sekunder så det gick ta kort.

 


  

Kom igen då, ska vi leka nu....

 


  

Full fart i skogen....Ta mig om du kan då.... Running 

 


  

Lite bus i gruset också.

 


   

Okej, jag vet att du alltid har köttbullar med dig så ge mig dom då. Tänker inte vänta hela dagen.


Det kom faktiskt lite sol en liten stund också, finns bildbevis också.

 


  

Så underbart med solen  Sunshine.

 


Sen blev det färd hemåt för att vila och äta lite, blir rätt trött efter några timmar i skogen.

 

 

Senare på kvällen så ringde Angie och undra om jag ville med ut och gå. Och det tackar man ju inte nej till. Blev en tur runt Torshälla på gatorna som blev dryga 5km. Så nu kan jag vara nöjd med motionen för Vinjas del idag. Både näsarbete och promenad, det är toppen  Thumbs Up. Det mindre roliga är när man kommer hem och kollar vad fin hon är under magen.....Inte kul det inte, så det blev duschen igen.

 

 

Nu är snart den här dagen slut och det är väl bara sova kvar. Hoppas det blir bra väder i morgon så man kan hitta på nå kul.

 

Så ha en skön natt nu med många vackra drömmar så hörs vi i morgon  Hammock 1 .










 
 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

30 november 2009 05:27

Mmm spöklikt kan jag hålla med om. Men de är läckert när de är tät dimma ute och man tar sig fram i den.
Kul att spåret gick bra men synd på den försvunna apporten. Har varit med om att räven har tagit apporter (de borde väll ändå vara lite rädda för människodoften??) men så finns de ju andra nyfikna vovvar oxå =) Kul att avsluta en dag med latcho lajbans.
Ha en toppenvecka
Kramar

http://www.freewebs.com/majazarges

 
Kerstin

Kerstin

30 november 2009 10:04

Vilken härlig dag i skogen ni verkar ha haft, trots det dåliga vädret....spår är alltid så jättekul! Jag var ute med mina tre gossar igår och lä några korta spår innan vi åkte iväg på skyltning och glöggfika!
Det är tur att man har sina vovvar annars skulle jag bara ligga under täcket och tryna....
Ha en bra vecka!
Kerstin o co

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

30 november 2009 10:44

En missad apport var väl inte hela världen. Ännu bättre att hon då kom runt om dom rastat hundarna i ditt spår.
Jo, jag hade också kommenterat att hela texten inte syntes. Men nu gör den det. Tror att det fanns någon ny flik när man skrev i bloggen, kan ha varit den du kommit in på.
Ha det bra och så hoppas jag att jag kan komma nästa gång ni spårer. Även om december verkar full nu. Hm och så fick Lars-Åke skjuts hem igår. Hade ju kunnart vara med då.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards